Wednesday 24 November 2010

Nový Magic Quadrant pro segment Enterprise Content Management

Minulý týden vyšel oblíbený roční report o stavu produktů v oblasti Enterprise Content Management, tzv. magický kvadrant společnosti Gartner. Celý report naleznete na tomto linku.
Co je v něm nového? Především, Oracle se opět posunul "doprava" a "nahoru". V parametru Completeness of Vision nám dokonce report přisuzuje úplně nejlepší pozici! I v parametru Ability to Execute je změna na pozici leadera - IBM byla nahrazena Microsoftem.

Letošní vynikající výsledek je jistě přinejmenším z velké části důsledkem release UCM 11g, o kterém již nějakou dobu na tomto blogu píšeme. Gartner nám tradičně přisuzuje dobrou pozici zejména díky integraci s balíkem aplikací Oracle (PeopleSoft, E-Business Suite). Pro naše zeměpisné šířky je možná zajímavější informace, že podobná integrace je možná, hotová, referencovatelná a dokonce certifikovaná v testovacích laboratořích ve Walldorfu, i s SAP. To, že se toto řešení tolik nepropaguje, je možná způsobeno tím, že se jedná o řešení partnerské, konkrétně italské firmy Altea. Mezi varováními upozorňuje Gartner zejména na to, že pro řadu menších klientů může být naše řešení vnímáno jako příliš finančně náročné (což ostatně platí kromě Microsoftu o všech leaderech). Jak už to tak bývá, žadný bezplatný oběd není zadarmo - téma Microsoft SharePoint a celkové náklady na jeho provozování je však obsáhlejší a zaslouží si vlastní článek. Pokud bychom si nejprve zametli před vlastním prahem, řešíme finanční dostupnost pro menší klienty především spolu s partnery, kdy je pro dodávku UCM v rámci partnerské aplikace (licenční modely ASFU či embedded) při respektování určitých pravidel možné dosáhnout velmi zajímavých podmínek.

Přeci jen si však pro dnešek neodpustím dvě citace na adresu konkurence:
  • SAP DMS byl vyřazen z hodnocení, protože SAP bude nadále preferovat uzší spolupráci s dalšími dodavateli (zmíněn OpenText), než pokračovat ve vlastním rozvoji
  • u IBM je tento citát: "IBM má mnoho produktů, které spadají do oblasti ECM; ty ale pocházejí původně od různých výrobců a mají některé vzájemně se překrývající funkce ... stávající i potenciální zákazníci často vyjadřují zmatení v tom, který produkt je pro jejich potřeby optimální a který je strategický pro samotnou IBM". V dalším textu je pak zmíněno, že IBM začíná ztrácet některé zákazníky ve prospěch konkurence, což je ostatně odraženo ve ztrátě první pozice v parametru Ability to Execute.
Jakkoli je samozřejmě třeba brát analytické reporty s jistou měrou zdravého rozumu, musím potvrdit, že minimálně ta fakta a trendy, které cituji v tomto článku, vnímám i na našem relativně malém českém trhu. Snad i proto stojí za to si report prostudovat podrobněji.

No comments:

Post a Comment