Akce typu Exsite jsou zaměřeny primárně na partnery, aby se mohli seznámit a "nadchnout" pro nějaký nový produkt (či verzi). U WebCentra, které je relativně novým produktem, šlo i o to pomoci partnerům pomoci identifikovat, jak zasadit produkt (či celou "E2.0 Story") do svého portfolia, tj. jak umět identifikovat či vytvářet příležitosti.
Hlavním řečníkem (pro první polovinu prakticky výhradním) byl kolega z Rakouska, Philipp Weckerle, což je mj. spoluautor několika knih na dané téma (viz např. zde). Philipp se ukázal jako "just-in-time man", když dorazil z Vídně dvě minuty po druhé, tj. přesně v době kdy doznívala úvodní uvítací řeč. Jinak, během svých zhruba dvou hodin předvedl, soudím, velice vyváženou a profesionální, kombinaci obecných i konkrétních témat, doprovozenou několika praktickými ukázkami naživo.
Nemá samozřejmě smysl přepisovat celý obsah; tak snad jen stručné shrnutí - chcete-li, "elevator pitch" - WebCenter je tím, čím se vždy snažily více či méně úspěšně být portály:
- na jedné straně nabízet uživatelům možnosti upravovat si vzhled stránek (na toto téma více např. v tomto článku) a podporovat nejžádanější Web2.0 technologie (blog, WIKI, tagging, ad.)
- na druhé straně nijak neomezovat funkčnost zobrazovaných aplikací z důvodu možnosti "portletizace" či nesahat k extrémům typu zobrazovat celé aplikační okno v jednom portletu
Při stavbě aplikace (prostředí) je pak vlastně možné začít odkudkoliv:
- zespoda nahoru (začít "psát" front-end aplikace např. s využitím webových služeb - tj. využít ADF - a postupně přidávat prvky WebCentra)
- shora dolů (naopak využít to, co již nabízejí konzumované produkty-aplikace, udělat z nich "zdroje" pro Business Dictionary a nechat vše na uživatelích "power-users")
No comments:
Post a Comment