Wednesday 30 June 2010

UCM 11g, 3. část: Změny v GUI

Pokud se poprvé přihlásíte do webového rozhraní UCM 11g, zjistíte - že je skoro stejné jako UCM 10g. To je na jednu stranu dobře, protože není problém se v něm okamžitě vyznat - na druhou stranu by člověk po 3 letech přeci jen čekal nějaký posun. Release 11gR1 tyto změny bohužel nepřináší (na rozdíl např. od I/PM 11g) a budeme si na ně muset počkat nejméně do 11gR2. Ono je to ale na druhou stranu pochopitelné - UCM se čím dál víc posouvá do pozice backend systému a zejména díky produktu WebCenter, s nímž je velmi úzce spojeno, pak potřeby na úpravy GUI jsou potlačeny do pozadí.

Release 11gR1 přesto přináší změny v GUI, a to tam, kde se nejvíce dostává do kontaktu s koncovými uživateli - v komponentě Desktop Integration Suite (která se stará o přístup do úložiště z desktop aplikací jako jsou aplikace balíku MS Office, ale také např. z Lotus Notes či Windows Exploreru). Zásadní novinkou je možnost přímo z těchto aplikací vkládat dokumenty s pomocí profilů:

Dřívější způsob, tj. vydefinovat metadata na úrovni adresáře a vložit dokument "bez ohledu na metadata" zůstal zachován, takže je opravdu jen a jen na uživateli, který způsob mu bude bližší.
Kromě této změny upravuje Desktop Integration Suite ještě rozhraní pro Windows Explorer, a to tak, že umožňuje přímý přístup na položky ve workflow resp. na vložené dotazy - jinými slovy nabízí základní vyhledávání a práci s workflows přímo z Exploreru.

Další skupinou, kterou 11gR1 potěší, jsou administrátoři. V čem se produkt výrazně posunul, že místo nastavení rozmístěných na zanořených stránkách, nabízí jakési "standardní konfigurace", které může administrátor jednoduše zapnout a o víc se nestarat. Jako příklad si uveďme Records Management nebo komponenty - u těch navíc platí, že všechny komponenty podporované Oraclem jsou automaticky nainstalovány a administrátor jen řekne, o které případně má či nemá zájem. Pro custom komponenty je stále možné využít Component Wizard.

No comments:

Post a Comment