Wednesday 11 May 2011

Přehled vlastností Oracle WebCenter Suite, část 4.

V dnešním článku se zaměříme na téma, které obvykle posluchače napadne, když slyší o "2.0" tématech - social computing (všimněte si, že až doposud jsme se tomuto tématu věnovali jen okrajově).

WebCenter obsahuje řadu služeb provozovaných v prostředí portálu (samy služby, jak jsme si uvedli minule, jsou často portlety). Pokud zákazníka zajímá výhradně rozšíření možností již existujícího portálu o tyto služby, je možné místo WebCenter Suite pořídit jen produkt zvaný WebCenter Services, který právě tyto služby obsahuje.

Přehled služeb:
  • Wiki & Blog: od PS3 se ukládají članky na Wiki a příspěvky do blogů jako dokumenty (html) v UCM. Byl změněn i front-end (WYSIWYG editor).
  • Diskuze: (též miniblogs) - krátké příspěvky, zpravidla k danému hlavnímu tématu
  • Oznámení (Announcements) - podobná diskuzím - krátké příspěvky; na rozdíl od diskuzních příspěvků však mohou obsahovat datum a čas (např. do kdy jsou aktuální či do kdy je potřeba přečíst)
  • Tagy (štítky) - krátké, zpravidla uživatelem či autorem definované, označení subjektu; obdoba klíčových slov, pomáhají při vyhledávání
  • Odkazy (Links) - propojení mezi dvěma libovolnými subjekty (diskuzní příspěvek - oznámení, uživatel - dokument apod.), které usnadňuje dohledání souvislostí
  • Hlasování - 'Líbí'/'Nelíbí'
  • Ankety - volba otázek, časování-cílení ankety, vyhodnocení výsledků
  • Sociální sítě (Activity Stream, Activity Graph) - sledování dění v sociální síti (co, kdo, kdy)
  • Osobní profil - stránka s nastavením osobních údajů; ty je pak možné využít jako vstup i do aplikací (např. preferovaný jazyk, 'Mám zájem o:', apod.)
  • RSS - publikace z často měněných zdroje na internetu (např. titulky novin)
Kromě těchto služeb obsahuje WebCenter i rozhraní na další často využívané služby:
  • Mail
  • Poznámky (notes)
  • Kalendář
  • Workflow worklist

No comments:

Post a Comment