Wednesday 7 October 2009

Národní standard pro eSSL - 7.část: Operace (vyžadující spolupráci s okolím)

Na poslední část jsem si ponechal operace, které podle mne do ERMS nepatří, nebo jen značně okrajově. Pokud by se však měly brát proklamace z Národního standardu, stal by se z ERMS patrně zdaleka nejrozsáhlejší informační systém v jakékoliv organizaci. Posuďte sami:
  • správa oprávnění pro všechny uživatelské role a skupiny uživatelů (pož. 4.1.4, 4.1.5) - by se mohlo vysvětlit i jako nutnost plně implementovat uvnitř ERMS vlastní Identity Management
  • kontrola přítomnosti škodlivého kódu (4.5.1) - AntiVirus
  • kontrola integrity (6.1.40, vol.) - faktura od neidentifikovaného dodavatele, evidentně vazba na CRM či ERP
  • správa emailů (6.3)
  • skenování, OCR (6.5)
  • vazba na Datové schránky (6.6)
  • správa slovníku klíčových slov a klasifikace obsahu jejich pomocí (8.1.14 a dále)
  • automatická asociace obsahu se zobrazovacími klienty (8.2., viz též MIME Type)
  • vytištění, vč. hromadných tisků (např. 8.3.3 - vytištění všech dokumentů věcné skupiny, spisu, ... jedinou operací)
  • uživatelsky srozumitelné znázornění dokumentů, které nelze tisknout (8.4.1)
  • workflows (10.4)
  • elektronický podpis, časové razítko, elektronická značka (10.7)
  • šifrování a odstraňování šifer (10.8)
  • Digital Rights Management (10.9) - na rozdíl od Oracle se tento termín užívá na práci s vodoznakem, steganografii a jinými DTP metodami ochraňujícími duševní vlastnictví
  • integrace s faxem
Nechám na každém, ať si to přebere sám. Osobně si ale myslím, že zatímco některé požadavky (datové schránky) jsou velmi úzce spojeny s ERMS, u většiny ostatních se dá spíše očekávat, že ERMS bude spíše čerpat služby ostatních systémů a některé (hromadný tisk) bych snad raději ani nepovoloval - a pokud ano, pak spíš jako součást velmi pečlivě sledovaných a schálených procesů, než "jedinou operací".

Tímto tedy končíme seriál o Národním standardu pro elektronické spisové služby. Příště už se opět budeme věnovat nějakému jinému tématu.

No comments:

Post a Comment