Už někdy kolem roku 2000, kdy sdružení AIIM přišlo s termínem Enterprise Content Management (ECM), dochází ke sdružení několika do té doby nezávislých disciplín pod jeden souhrnný termín (za chvíli si uvedeme požadavky na WCM, z nichž bude evidentní, že překryv s jinými disciplínami, konkrétně pak Document Management Systems, DMS, je skutečně poměrně značný). Přesto dodnes vychází např. magický kvadrant pro WCM - poslední najdete např. zde.
V tomtéž reportu najdeme výčet požadavků toho, co by WCM řešení mělo umět:
- základní služby jako check-in/out, verzování
- autentikace uživatelů (autor - redaktor) a přiřazení práv
- tvorba obsahu webových stránek prostřednictvím šablon nebo konverzí textových dokumentů
- workflow pro review a schvalování
- konverze do HTML či XML a podpora šablon pro zobrazení na webu
- řízená publikace obsahu na webové servery nebo jiné systémy pro správu site
- schopnosti pro správu více site a více jazykových verzí
- web analytika a reporting (např. návštěvnost)
- schopnosti WYSIWYG designu a oddělení formy a obsahu stránek
- podpora různých rolí (design, administrator, editor, marketer, autor apod.)
- podpora agregace či syndikace obsahu (REST, RSS)
- podpora rich media (např. flashů)
- schopnost zobrazit obsah na různých (např. mobilních) zařízeních
Hlavní ale je, že zákazníka toto škatulkování nejspíš zajímat vůbec nebude. Firmy řeší problém "online presence", a to ve všech komunikačních kanálech - B2B, B2C, B2E, čímž (kromě B2E) se zabývá zpravidla oddělení marketingu. Vlastně si myslím, že úspěšnost těchto řešení nebude ani tak dána technologickými vlastnostmi, jako spíš tím, jak se podaří naplnit marketingovou vizi.
No comments:
Post a Comment