Thursday 13 October 2011

Asi největší novinkou prezentovanou na Oracle Open World 2011 z naší oblasti je Oracle Social Network. Pro ty z vás, kteří již měli příležitost si o tom něco vyslechnout, se jedná o využití nástroje OnTrack pro řadu zajímavých scénářů.

Oracle Social Network byla uvedena skutečně impozantně - ve své keynote ji přestavil Larry Ellison a věnoval ji skoro půl hodiny; dokonce v rámci prezentace předvedl simulované demo na jeden obchodní scénář!

Prezentace je již k dispozici (zde, Social Network je věnována druhá polovina) a pokud vás téma zaujalo, rozhodně doporučuji se na ni podívat - produkt není dále představovat, v podstatě se prodává sám.

Pokud bychom přeci jen chtěli docílit nějakého shrnutí:
  • jakkoli je možnost uchování veškeré komunikace v perzistentní podobě, s možností kontextových komentářů a spoustou dalších "vychytávek" zajímavá, její hlavní hodnota (jedná se o způsob komunikace a cesta zde rozhodně není cíl) je v návaznosti na obchodní proces (v ukázce se jedná o obohacení CRM systému při řízení obchodní příležitosti). Chcete-li, hodnota nasazení Oracle Social Network je rozdíl, o kolik se zlepší proces v dané aplikaci.
Osobně si myslím, že v tom spočívá i hlavní rozdíl mezi tímto nástrojem a jinými sociálními sítěmi (i když takový LinkedIn se může dost dobře stát součástí procesů HR) - zde je počítáno s jeho využitím v rámci jiných obchodních aplikací. Samozřejmostí je integrace do prostředí Oracle Fusion Applications (mimochodem, další zásadní novinka Open Worldu), ale stejným způsobem je možno postupovat i např. u aplikací třetí strany (zejména, jsou-li tyto napsány v technologii, která umí konzumovat portlety).

Novinkou je také to, že Social Network nebude prodáván na CPU a uživatele, ale spíše modelem čerpání služeb cloudu (tj. na jakési bázi měsíčních plateb za skutečně zkonzumované zdroje). Prozatím jsem k tomuto tvrzení nenašel žádné detaily, ale budu pátrat dále.

No comments:

Post a Comment